Curriculuma
Curriculumari definizio bat jartzekotan, pertsona batek ikasten duen guztia dela esan dezakegu. Curriculum-a hainbat motatan sailkatzen da: ausentea, ezkutua, formala eta erreala.
- Curriculum ezkutua: curriculum mota hau defini dezakegu era inplizituan erakusten diren edukiak. Gure egunerokoan, telebistan, klasean, eskolan edota kalean ikusi ditzakegu, guk konturatu gabe. Honen berebiziko helburua da iraunaraztea era inplizitu batean, era ezplizitu batean modu ez-egokia izango liratekeelako. Curriculum honetan batez ere ezartzen dena da klaseen bereizketa, generoa, orientazio sexuala, matxismoa...
- Curriculum ausentea: hau definitu dezakegu ematen ez denarekin, baina gure ingurunearekin somatu edo deduzitu daitekeena.
- Curricukum formala: Curriculum honek irakasle bera ezartzen du. Denbora, metodologia eta helburua ikasle berak aukeratzen du, gero horrekin lan egiteko.
- Curriculum erreala: Curriculum formalaren metodologia jarraituz eta haren teoria pentsatu ondoren, praktikan jartzea da. Hau da, errealitatera eramatea.
IPC (ikastetxearen proiektu curricularra)
|
Ikasgelaren programazioa (Unitate Didaktikoak)
|
BEC (Banakako egokitzapen Curricularra)
| ||
Ikastetxe zehatz baten baldintzatzaileak kontuak hartuta Oinarrizko Curriculuma materializatzeko hartzen diren erabakiak
|
Heziketa ziklo bakoitzean dauden alorretako Unitate Didaktikoen multzoa, hauek ordenatuta eta sekuentzializatuta azaltzen direlarik
|
Hezkuntza behar bereziak azaltzen dituen ikasleriarentzat, ohiko curriculumean burututako banakako egokitzapena. Ikasleriari aniztasunari erantzuna emateko aparteko neurria izan litzateke
| ||
Hautazkoa
|
Hautazkoa
|
Hautazkoa
| ||
Arduraduna/egilea
|
Gobernua (hezkuntza administrazioa)
|
Ikastetxearen irakasle klaustroa
|
Irakasle banakoa
|
Irakaslea + Espezialista
|
Baldintzatzaileak
|
Legeak: LOMCE
|
Heziberri
|
IPC (ikastetxearen proiektu curricularra)
|
Ikasgelaren programazioa (Unitate Didaktikoak)
|
Edukia
|
Zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... irakatsi eta zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... ebaluatu.
|
Zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... irakatsi eta zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... ebaluatu.
|
Zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... irakatsi eta zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... ebaluatu.
|
Zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... irakatsi eta zer (edukiak), non, nola (irizpideak), zertarako (helburuak), noiz... ebaluatu.
+ Berezitasunak aintzat hartuz |
Adibideak
|
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina