Performance - El ritual del progreso
Illich-en "el ritual del progeso" kapitulua irakurri eta aztertu dugu, eta performance bat egitea proposatu genuen. Kapitulu horretatik idei batzuk atera genituen baina bereziki bat inpaktatu gintuen. "Aldaketak ez du aurrerapena esan nahi" esaten zuen esaldia hain zuzen ere.
Idei horrekin, performance-a egiteko zenbait idei eta iritzi gure artean konpartitu genituen, idei berriak eta onak ateraz. Beraz, "aldaketal ez du aurrerapena esan nahi"-ren esaldia buruan izanda, modaren inguruan eta pil-pilean dagoen gai bat autatu genuen. Moda!
Moda? Bai, moda. Ez al dugu gure arropa aldatzen urtero edo bi urtetan behin bakarrik modan ez daudelako jada? Eta ez al dugu ikusten orain jansten ditugun arropak "modan" daudenak, duela 50 urte atzera eramaten zen arropa dela?
Guk egindako performace-ean modaren aldaera antzertu genuen. 1970, 200 eta 2018 urteak arbelean idatzi genituen, antzezlana hiru partetan bananduz. Hasteko, 1970-ean gutariko bi Raphael-en musika entzuten zeuden bitartean, mintzatzen zeuden haien arropari buruz. "Chupa", txaketa erraldoia... erakutsiz. Bigarrena, 2000. urtea ailegatzen denean, 1970 zegoen pertsonai bat azaltzen da, orain amaren papera hartzen. Han, bere alabei gaztea zeneko argazkiak erakusten zien, eta haiek barre egiten erantzuten zioten. 2018. urtean, hirugarren atalean, alabak agertzen dira, amaren arropa janzten, orain "moda" delako. Hau da, duela 18 urte barre egindako arropa orain janzten ari dira bakarrik gaur egun eramaten delako.
Hau guztia hezkuntzarekin erlazionatzea nahi genuen. Gure ustez, gaur egungo hezkuntza sistema 1970ko sistemaren antza dauka. Aldaketa bakarra teknologia izan daiteke. Baina, teknologia aldaketa bakarra bada, beste guztiarekin jarraitu behar dugu? Hau da, materia eta ikasgaiak berdin lantzen dira, robotak bezala irakasten digute limiteak eta minimo batzuk jartzen. Klaseetan tarimak, ikaslearen "poterea" adierazteko agian? Eta mahaiak, lerrokatuta eta bata bestaren atzean. Egia da teknologiari begira asko aurreratu dugula ordenagailuekin, gauzak ikasteko egoera aldatu dela...baina esan ditugun beste zenbait gauza garrantsitzu ez dira batere aldatu. Beraz, gure irakasle funtzioa hori da. Gauza horiek aldatzen saiatzea.
Idei horrekin, performance-a egiteko zenbait idei eta iritzi gure artean konpartitu genituen, idei berriak eta onak ateraz. Beraz, "aldaketal ez du aurrerapena esan nahi"-ren esaldia buruan izanda, modaren inguruan eta pil-pilean dagoen gai bat autatu genuen. Moda!
Moda? Bai, moda. Ez al dugu gure arropa aldatzen urtero edo bi urtetan behin bakarrik modan ez daudelako jada? Eta ez al dugu ikusten orain jansten ditugun arropak "modan" daudenak, duela 50 urte atzera eramaten zen arropa dela?
Hau guztia hezkuntzarekin erlazionatzea nahi genuen. Gure ustez, gaur egungo hezkuntza sistema 1970ko sistemaren antza dauka. Aldaketa bakarra teknologia izan daiteke. Baina, teknologia aldaketa bakarra bada, beste guztiarekin jarraitu behar dugu? Hau da, materia eta ikasgaiak berdin lantzen dira, robotak bezala irakasten digute limiteak eta minimo batzuk jartzen. Klaseetan tarimak, ikaslearen "poterea" adierazteko agian? Eta mahaiak, lerrokatuta eta bata bestaren atzean. Egia da teknologiari begira asko aurreratu dugula ordenagailuekin, gauzak ikasteko egoera aldatu dela...baina esan ditugun beste zenbait gauza garrantsitzu ez dira batere aldatu. Beraz, gure irakasle funtzioa hori da. Gauza horiek aldatzen saiatzea.

Iruzkinak
Argitaratu iruzkina